سزار آیرا

واقعه ای در زندگی یک نقاش منظره

واقعه‌ای در زندگی یک نقاش منظره ماجرای ادراک و کشمکش بی‌پایان انسان است برای رسیدن به نظم، چه در جست‌وجوی نظامی زیربنایی در جهان و چه در تلاش برای تحمیل نظم بدان، آن هم نه به‌واسطه‌ی علم، بلکه از رهگذر هنر. کانون تمرکز آیرا دامنه‌ای را می‌گستراند که از چشم‌اندازهای پهناور کتاب‌های دیگرش هم شگرف‌تر است. این رمان کوتاه دروازه‌ی جهانی دیگر را به روی خواننده می‌گشاید.

سزار آیرا در مصاحبه‌ای گفته است که واقعه‌ای در زندگی یک نقاش منظره را با توجه به ایده‌‌ی یک متفکر دوره‌ی رنسانس آغاز کرده‌است. هومبولت که مدعی بود تمام دانش‌های جهان را یک‌جا جمع کرده‌است. چیزی که این روزها به آن تخصص گرایی می‌گویند و او آن را نمی‌پسندد و ترجیح می‌‌دهد از هرچیزی کمی بداند.قصد او از نوشتن این داستان نوشتن چیزی بود مشابه با مدخل یک دایره‌المعارف. اینکه هومبولت از روگنداس نقاش چه چیزی خواست. بنابراین برای نوشتنش مشغول پژوهش از سیستم پیشنهادی هومبولت برای بازنمایی طبیعت شد و خلاصه‌ای از آن را در صفحات آغازین کتاب نوشت. سپس روایت ‌آن واقعه شروع شد. 

طاقچه
فروشگاه کتاب مد
صفحات آغازین کتاب
کتاب صوتی
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش